loading...
موضوعات متنوع و جالب
آخرین ارسال های انجمن
unknown بازدید : 291 شنبه 11 آذر 1391 نظرات (0)

 

http://www.footballiran.ir/Images/News/larg_Pic/1-3-1387/IMAGE633469788273750000.jpg

 

شاید خیلی از طرفداران فوتبال با نام مهدی واعظی از زمان آشنا باشند كه به تیم پرسپولیس آمد، اما این بازیكن به مدت ده سال است كه در سطح اول لیگ فوتبال ایران بازی می‌كند ............................


د و تجربه بازی در تیم هایی چون بهمن، پیكان و پرسپولیس را دارد. مهدی واعظی از جمله بازیكنانی است كه از روحیه مثال زدنی برخوردار است و به فوتبال عشق می ورزد، دروازه بان هفت ساله پیكان، حالا دو سال است كه در پرسپولیس بازی می كند، او در لیگ امسال فرصت بیشتری پیدا كرد تا درون دروازه پرسپولیس بایستد. واعظی می
گویند: هیچ گاه روحیه خود را نباختم و همیشه سعی كردم در بهترین شرایط بدنی قرار داشته باشم. مهدی واعظی با این كه سال هاست در فوتبال بازی می كند، اما شغل دومی ندارد و تمركزش را تنها روی دروازه بانی گذاشته است با این بازیكن خوش اخلاق فوتبال ایران به گفتگو نشستیم.
در كجا به دنیا آمدید؟ چند فرزند هستید و از پدرتان برایمان بیشتر بگویید؟
واعظی: در پانزدهم اسفندماه سال 1353 در منطقه آزادشهر استان گلستان به دنیا آمدم. آزاد شهر در 100 كیلومتری شهر گرگان به سوی مشهد مقدس بین گنبد و علی آباد قرار دارد. پدرم كارمند بازنشسته است و مادرم هم خانه دار، ما چهار برادر و دو خواهریم و من بچه سوم خانواده هستم.
شنیدیم برادر بزرگتان هم فوتبالیست بود؟
واعظی: بله، محمود در لیگ استان خراسان در تیم شهید كامیاب بازی می كرد و هم اكنون هم به كار مربیگری می پردازد. تنها من و او از اعضای خانواده به فوتبال پرداختیم.
چه شد كه از استان گلستان به استان خراسان رفتید؟
واعظی: تا هفت سالگی در آزاد شهر بزرگ شدم و پس از آن پدرم تصمیم گرفت، مشهد را برای زندگی انتخاب كند، ما هم به این شهر رفتیم و تا 23 سالگی در این شهر بودم و سپس به كرج آمدم.
و چه شد رو به فوتبال آوردید؟
واعظی: از فوتبال مدرسه ای آغاز كردم و به فوتبال علاقه مند شدم. تمام بازی هایی را كه از تلویزیون، چه خارجی و چه داخلی پخش می شد را از دست نمی دادم و هر ساعت شبانه روز بود، باید فوتبال را تماشا می كردم.
در دوران راهنمایی هم عضو تیم مدرسه و سپس عضو تیم منطقه شدم و در مسابقات بین مدارس شركت كردم. كمی كه بزرگ تر شدم، به تیم
های نوجوانان و سپس جوانان استان خراسان پیوستم و از همان ابتدای فوتبال دلم می خواست دروازه بان باشم. بازی های رینات داسایف دروازه بان معروف شوروی سابق را خیلی دوست داشتم، همچنین شوماخر دروازه بان آلمان ونری پمبیدو دروازه بان آرژانتین و والتر زنگا دروازه بان تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 90 را دوست داشتم و در زمانی كه من نوجوان بودم، آنان از دروازه بانان بنام دنیا بودند. زمانی كه در تیم منتخب جوانان استان خراسان بودم، توسط عطارزاده مربی مان، دو ماه و نیم تمرینات فشرده ای انجام دادم، یادم می آید كه آن سال در دیدارهای استان با تهران، مازندران و خوزستان همگروه بودیم كه بازی های بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتم. زیرنظر عطارزاده دروازه بان خوب دیگری هم رشد كردند مانند نیما نكیسا و قائد رحمتی و...
پس از مدتی عضو تیم امید های استان شدم و در مسابقات استانی شركت كردم و همین مسئله باعث شد تا شرایطی مهیا شود و به تیم صنعتی الكتریك خراسان بروم و عضو آن تیم شوم، پس از یك سال به پیام گچ خراسان رفتم و سه سال در آن تیم بودم، پس از این مدت به پیام مقاومت خراسان رفتم و دو سال هم در این تیم مشهدی توپ زدم و آن گاه به بهمن كرج رفتم، اگر درست به یاد داشته باشم، سال 77 بود، پس از یك سال تیم بهمن به پیكان تغییر نام یافت و هفت سال هم در این تیم بودم، سپس از فصل گذشته به پرسپولیس آمدم و دو سال است كه در این تیم پرطرفدار بازی می كنم.
در سال های اخیر معمولا به تیم ملی دعوت شده ای؟
واعظی: بله، در هفت سال گذشته معمولا به اردوهای تیم ملی دعوت شدم، اما در زمان بلازویچ به اردوی تیم ملی دعوت نشدم.
و حالا 33 سال داری، بزنیم به تخته خوب ماندی، حالا دیگر می توانی یك دروازه بان باتجربه برای تیم ملی باشی.
واعظی: در سال های اخیر در اردوهای مختلفی بودم. اما هربار در لحظات آخر خط می خوردم البته نه برای همیشه، اما در مسابقات مختلف در درون دروازه تیم ملی ایران قرار گرفتم اما هیچ وقت روحیه خود را نباختم، به هر حال دوران جوانی من در فوتبال گذشت و سال ها تجربه را با خود به همراه دارم.
با این حال از هم دوره های قدیمی مربوط به ده سال پیش كه در حال حاضر بازی می كنند، تو جزو بازیكنان قدیمی لیگ هستی؟
واعظی: البته بازیكنان زیادی هستند اما باید از بازیكنان نامی مانند كریم باقری و یحیی گل محمدی، علیرضا منصوریان، فرهاد مجیدی و... یاد كنم.
تفاوت پرسپولیس امسال با پرسپولیس پارسال؟
واعظی:مهم ترین دلیل كه باید به آن اشاره داشت، این است كه ما امسال لیگ را خوب آغاز كردیم. ضمن این كه باید به مدیریت خوب باشگاه اشاره داشته باشم و این تفاوت ها به عینه دیده می شود، ضمن این كه كادر فنی مان هم شرایط تیم و بازی ها را درك می كنند، در كنار افشین قطبی، حمید استیلی با كوله باری از تجربه است، همچنین باید به كریم باقری هم اشاره كنم، او نیز از تجربه بالایی برخوردار است. ضمن این كه مدیران یارگیری خوبی برای پرسپولیس انجام دادند كه جا دارد از طریق خانواده سبز از آنان تشكر كنم.
اما دو باخت پشت سر هم از پاس و پرسپولیس در اواخر فصل در كارنامه تان شكل گرفت؟
واعظی: مطمئن باشید كه در نیم فصل دوم بدون باخت قهرمان لیگ خواهیم شد، البته باید بگویم كه ما پاس همدان را دست كم گرفتیم و همان باخت باعث شد روحیه مان را تا حدی از دست بدهیم، در بازی مقابل سپاهان هم طی دو حادثه شكست خوردیم.
به نظر شما چرا فوتبال ایران سر و سامان نمی گیرد، مشكل در چیست؟
واعظی: شاید خیلی ها بگویند ایرانیان مشكلات تكنیكی و تاكتیكی دارند، اما به واقع این طور نیست، اگر بخواهیم مشكل فوتبال ایران را در نظر بگیریم. مشكل اصلی مدیریت منابع انسانی است. سال هاست كه ما از نداشتن مدیریت در فوتبال رنج می بریم. اگر هم موفقیتی به دست آمد، مقطعی بود ضمن این كه با یك شكست همه چیز را به یك باره تغییر می دهیم. تیم ملی آلمان از سال 1936 در مدت 72 سال تاكنون 9 مربی داشته است، اصلا باورش مشكل است، به همین خاطر است كه آلمان فوتبال نتیجه گرایی در سطح دنیا دارد، باید در مدیریت تغییر نگرشی داشته باشیم.
بجز فوتبال شغل دومی دارید؟
واعظی: متاسفانه یا خوشبختانه نه، نمی توانم روی شغل دیگری تمركز داشته باشم. فعلا شغل اول و آخرم فوتبال است.
از فوتبال خارج شویم، چه زمانی ازدواج كردید؟
واعظی: هم در سال 77 ازدواج كردم و هم در سال 78!
یعنی چه؟
واعظی: اصلیت همسرم اهوازی است و اقوام زیادی در خوزستان دارند، از طرفی بیشتر اعضای فامیل ما در خراسان زندگی می كنند. زمانی كه تصمیم به ازدواج گرفتیم، برای هر دو خانواده مشكل بود كه در تهران متمركز شوند به همین خاطر در 28 اسفندماه سال 1377، در اهواز عروسی گرفتیم تا اقوام همسرم شركت كنند و چهار روز بعد در دو فروردین ماه سال 1378 در مشهد عروسی گرفتیم تا اقوام من در آن شركت كنند. می بینید كه با این وضع دوبار داماد شدم، آن هم طی چهار روز.
و ثمره این ازدواج؟
واعظی: یك پسر شش ساله به نام یاسین كه پیش دبستانی است.
چرا در تهران زندگی نمی كنید؟
واعظی: زمانی كه هشت، نه سال پیش به بهمن آمدم، زمین تمرین مان در كرج بود و همان جا را برای زندگی انتخاب كردم، سپس در آنجا بود كه با همسرم آشنا شدم، او همسایه روبه رویی مان بود. جریان را با خانواده
ام در میان گذاشتم. آنها هم با ازدواج من موافقت كردند، به خواستگاری رفتم و همان طور كه گفتم طی چهار روز دوبار ازدواج كردم. اما اگر در تهران زندگی نمی كنم، به این خاطر است كه به زندگی در كرج، عادت كرده ام.
همسرتان شاغل است؟
واعظی: بله، آرایشگر است.

از لابه لای حرف ها
به مادر همسرم علاقه زیادی دارم، به همین خاطر از آنان خواستم تا نزدیك منزلمان خانه داشته باشند.
اصلیت خانواده همسرم اهوازی است.
همسرم دو برادر و یك خواهر دارد كه یكی شون پرسپولیسی و دو تا استقلالی هستند.
پسرم بیشتر بازیكنان را می شناسد و بازی فوتبال را به خوبی درك می كند، دوست دارد فوتبالیست شود و تمام پرسپولیسی ها را می شناسد.
همسرم برای این كه با من كل كل كند، می گوید طرفدار استقلال است.
دلم نمی خواهد بجز فوتبال به كار دیگری فكر كنم، به همین خاطر اوقات فراغتم در خانه سپری می شود.
برخورد مردم همیشه با من خوب بوده است. البته گاهی اوقات بچه ها و نوجوانان كرجی كه مرا در خیابان می بینند و از طرفداران استقلال هستند شیطنت هایی می كنند اما زیاد مهم نیست، این از ویژگی های فوتبال است.
افشین قطبی مربی كار بلدی است و فوتبال را به خوبی می شناسد، با این
حال نباید انتظار داشته باشیم كه همیشه پیروز از میدان خارج شود.
صاحبخانه هستم، چند سال پیش آپارتمانی در مهر ویلا خریدم. خدا را شكر...

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام به وبلاگ من خوش آمدیدن امیدوارم لحظات خوشی رو سپری کرده باشید و هر جا که هستید سالم و سلامت باشید منتظر نظرات شما جهت بهبود وبلاگ هستم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد سایت چطور می باشد ؟
    تیم مورد علاقه شما کدام است ؟
    Page Rank
    اوقات شرعی شهرستان بم
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1349
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 97
  • بازدید امروز : 264
  • باردید دیروز : 2,652
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 264
  • بازدید ماه : 7,949
  • بازدید سال : 33,761
  • بازدید کلی : 706,829
  • مدیر سایت
    Yahoo Status by RoozGozar.com